1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[LISTA CZĘŚCI I OPIS] BMW e46 Coupe 318

Dyskusja w 'BMW/MERCEDES' rozpoczęta przez użytkownika marekfl, 7-07 10.

  1. marekfl

    marekfl Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    14-06 09
    Postów:
    301
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Kielce
    Adres strony:
    Hmm przekładałem ostatnio E46 coupe i jakoś przy okazji tego siadłem i notowałem i stworzyłem listę części potrzebną do przekładki tego modelu. Jest mozna powiedzieć bardzo rozdrobiona ale w zasadzie większość przekładek do E46 i e39 jest rozebrana na cześci więc warto mieć w miarę dokładna listę - pamieć bywa zawodna - jak to własnie doświadczyłem tego kupując ostatnio przekładkę do tego własnie auta

    temat można podlinkować do pokrewnego założonego przez Marlenę BMW E46

    Lista części:

    1) Zamki maski (2szt z linkami)
    2) Lampy przednie (inne lampy są w modelu coupe inne w sedanie – różnią się jednak tylko „szkłami” które z łatwością można przełożyć z Anglika – są takie same. Można spokojnie kupić uszkodzone nawet połamane lampy Eu za kilka zł i przełożyć same odblaski do angielskich lamp)
    3) Maglownica z przewodami do wspomagania oraz pierwsza cześć drążka kierowniczego;
    4) Uszczelnienie ściany grodziowej w miejscu gdzie przechodzi przez nią drążek kolumny kierowniczej;
    5) Wytłumienie prawej komory kielicha (bez otworu na serwo. Tylko i wyłącznie w wersji z silnikiem 4 cylindrowym w europejskiej w tej komorze umieszczony jest akumulator!!)
    6) Wytłumienie lewej komory kielicha (z otworami pod serwo, sprzęgło)
    7) Odwiercona blaszka – uchwyt wycieraczek (angielskie pasuję opcjonalnie)
    8) Odwiercona blaszka – wzmocnienie otworu pod wycieraczki.
    9) Odwiercone wsporniki belki, pedałów na wewnętrznej stronie ściany grodziowej;
    10) Serwo (może zostać angielskie)
    11) Pompa hamulcowa (może zostać angielska)
    12) Przewody hamulcowe (2szt idące od pompy hamulcowej do ABS)
    13) Plastikowe podszybie;
    14) Mechanizm wycieraczek;
    15) Ramiona wycieraczek
    16) Pedała hamulca i sprzęgła (z pompką sprzęgła oraz wężykiem do wysprzęglnika i zbiorniczka płynu)
    17) Pedał gazu + odwiercona blaszka mocująca do podłogi (może być Europejska)
    18) Linka gazu (w nowszych modelach pedał elektroniczny, ale w zasadzie nawet nowsze benzyniaki miały pedał na linkę – inna linka w 4 cylindrówce [modele 316,318] inna w 6 cylindrówce (320,323,325...)
    19) Wytłumienie ściany grodziowej od środka;
    20) Metalowa rura wzmacniająca pod deskę;
    21) Deska
    22) Zaślepka poduszki powietrznej
    23) Schowek duży (z ramka, klamką - kompletny)
    24) Ramka z popielniczką i przyciskiem ASC;
    25) Ramka koło dźwigni zmiany biegów plus ramka mieszka koło lewarka (jeśli mamy automatyczna skrzynie biegów ramka z wskaźnikiem biegów);
    26) Zegary (zegary z modelu coupe różnią się od innych modeli pochyloną czcionką literek, dodatkowo model M3 będzie miał czerwone wskazówki)
    27) Mały schowek pod kierownice;
    28) Listwy ozdobny 3 szt deski
    29) Maskownica pod nogi kierowcy;
    30) Maskownica pod nogi pasażera;
    31) Tunel środkowy (jeśli z podłokietnikiem do zmiany również sam podłokietnik)
    32) dźwignia ręcznego
    33) dywan – przednia cześć
    34) Lewy trujkącik - „Podstopek” pod lewą nogę
    35) Rączka otwierania maski z zaczepem na linke;
    36) Linka otwierania maski (może zostać angielska);
    37) Prawy „trujkącik” przy progu pod nogami pasażera
    38) Zamek drzwi kierowcy (w coupe jest inny zamek niż w sedanie)
    39) Zaślepka klamki lewych drzwi z otworem na kluczyk
    40) Zaślepka klamki prawych drzwi (bez otworu)



    OPIS

    Generalnie autko pracochłonne od strony elektrycznej - sporo wyplatania, przeplatania - chyba więcej niż samego przedłużania. Najwięcej problemu - przynajmniej dla Mnie - sprawia zawsze puszka bezpieczników hehe zawsze Mi coś tam brakuje. W zasadzie to obiecałem Sobie to poprzedni że zacznę przerabiać instalacje własnie od tej puszki bo zwykle zostawiam sobie ja na koniec i mam już niezłe zamieszanie jak są poprzenoszone pozostałe wtyczki - no cóż hehe może następnym razem.

    Od strony mechanicznej sprawa bardzo przyjemna do przekładki - nagrzewnica zostaje w tym samym miejscu po lewej stronie do wycięcia otwory (w większości wytrasowane) prawa do zaślepienia.

    "Niestety" w tym modelu musimy się pobawić z wycieraczkami - nie ma tak dobrze jak np w serii 5 w modelu e39 ;-) do rozwiercenia są dwa otwory pod wycieraczki i przespawania metalowa blaszka mocująca mechanizm. Ten wewnętrzny otwór najlepiej wzmocnić odwiercona od europejskiej ściany blaszką - ładnie to wtedy wygląda. Przewody do silniczka wycieraczek i klaksonu starczają bez przedłużania.

    Serwo do przeniesienia na lewa stronę, W lewym kielichu po przeniesieniu zostaje nam pompa ABS, komputer i przekaźniki w plastikowej obudowie oraz serwo z pompa hamulcową. Po prawej stronie w miejscu gdzie było serwo a angliku w zasadzie pozostaje ' pustka' jedynie w oryginalnych 4-cylindrowych "kontynentalnych" wersjach był akumulator - wszystkie większe silniki maja aku w bagażniku. Warto mieć wytłumienie tej strony bez otworów na serwo itp :) będzie ładniej

    W środku do przyspawania wsporniki pedałów i wzmocnienia które trzeba dobrze spasować razem z rurą.

    żeby zrobić dziurkę na kluczyk po lewej stronie musimy mieć obie zaślepki oraz zamek dżwi - tutaj trzeb zwrócić uwagę że inny jest w wersji 2 drzwiowej a inny w sedanie

    przyciski do szyb pozostają na swoim miejscu, Jeśli zmieniamy liczniki na Europejskie trzeba zamienić przewody od krańcówek przednich drzwi przy module komfortu

    (PIN 25 drzwi pasażera PIN 26 drzwi kierowcy - dla pewności warto sobie jeszcze "przedzwonić" te kabelki miedzy wtyczka modułu a wtyczka przy silniku PIN nr 8 we wtyczce silników zamków przednich).

    hmmm w zasadzie to tyle :) autko śmiem twierdzić że nieco przyjemniejsze w przekładce od serii 5 e39 - przynajmniej na moje oko.

    Zaraz załączę kilka zdjęć z przekładki ale zdaje się że na telefonie nie będę miał ich za wiele.

    P080610_11.33.jpg P070610_14.18[01].jpg P070710_16.05[01].jpg P070710_16.05.jpg P070610_14.51.jpg P070610_14.18[02].jpg P080610_11.33[01].jpg P070610_07.55[02].jpg
     
    guzik0802, Misiek oraz rys00 lubią to.
  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. marekfl

    marekfl Zaufany warsztat

    Offline
    Dołączył:
    14-06 09
    Postów:
    301
    Docenione treści:
    55
    Miasto:
    Kielce
    Adres strony:
    Małe uaktualnienie tematu dotyczace listy cześci:

    W zasadzie wiekszośc elementów z wersji sedan/kombi pasuje do modelu coupe. Roznice są w następujących miejscach:

    Zegary z Coupe maja cyferki pochylone - jednak można spokojnie wpakować zegary z sedana - drzwi, bagaznik wszystko będzie działało prawidłowo w Coupe - nie wiem jak w druga stronę.

    W nadwoziu Coupe inne sa równiez plastiki na progi te trujkąciki - lewy z podstopkiem i raczka do otwierania maski i prawy prosty. (w serwisie koszt 42 zł za ten pierwszy i 36 za drugi)

    W zależności od wersji (sedan, kombi, coupe) bedzie inna ramka wokoło dźwigni zmiany biegów (w serwisie ramka do coupe na 4 elektryki czyli -2 elektryczne szyby i elektrycznie uchylane szybki tylne to koszt 110zł w kolorze tytan-mat)

    Zaślepka do klamki lewych dżwi - bez dziurki na kluczyk - koszt w ASO niecałe 30zł

    hmmm z tych drobniejszych rzeczy to w zasadzie wszystko co mi się przypomniało.

    Jesli chodzi o elektryke - w modelu coupe to pamiętajmy o tym iż po zmianie miejscami przewodów do krancówek - będa otwierały nam się odwrotnie dżwi jeśli zostawimy angielskie liczniki jak i również odwrotnie będzie sie obsuwały szybki przy otwieraniu. To też sprawa zmiany przewodów przy module komfortu.
    hmmmmm jest jeszcze sprawa odwrotnie działających przycisków sterujących przednimi szybkami - i tutaj mimo że wtyczki lewa/ prawa sa inne :) można pokombinowac z kilkoma kabelkami w kostkach i wszystko będzie działało jak należy.

    przełozeniu wiązek z drzwi będa nam działały odwrotnie lusterka. Sprawa zamiany pinów (odwrócenia ich do "góry nogami")

    Kolejna sprawa o której nie dopisałem w pierwszym momęcie to fakt iż w fotelu pasażera znajduje się mata zajętości miejsca - podobnie zreszta jak to jest w innych pokrewnych modelach - wypadało by ja przełożyć. Przewody do napinaczy najlepiej pozostawić na swoim miejscu zamieniając jedynie piny we wtyczce sterownika AIR-BAG.

    Model Coupe nie jest pracochłonne polecam wersje sedan na poczatek :) jak Mi się jeszcze cos przypomni to dopisze
     
    Misiek lubi to.
  4. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  5. Andy85

    Andy85 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    20-10 19
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Marekfl możesz podpowiedzieć mi kilka rzeczy związanych z elektryka BMW? Mianowicie czy mozna wiazke obrócić o 180stopni i czy wiazka zostaje w tym samym miejscu i tylko wykładamy i przedłużamy czy jak? Jest to moja pierwsza przekladka, z mechanika nie mam problemu. Do elektryki mam umowionego dobrego elektryka samochodowego. Ale on też nie robił BMW e46, dlatego chce sięgnąć u znawcy porad. Jesteś w stanie mi pomóc? Będę bardzo wdzięczny.
     

Poleć tę stronę

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. euza@tlen.pl