1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Audi A4 B6-pierwsza przekładka, pomocy..

Dyskusja w 'AUDI' rozpoczęta przez użytkownika remik, 6-11 12.

  1. remik

    remik Początkujący

    Dołączył:
    18-10 12
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    1
    Witam.
    Niedawno stałem się dumnym posiadaczem "małysza". Auto kupiłem dla siebie,ze względów finansowych zdecydowałem się na anglika...
    Pojęcie o mechanice jakieś mam, z zawodu blacharzem samochodowym jestem, wiec cosniecois
    przy furach mysle, ze potrafie zrobic.I nawet z przekładką dam rade (chyba:p).

    Do rzeczy:
    zacząłem rozbierać audi,lecz niepokoi mnie problem z kabelkologią...
    Prosiłbym o wytłumaczenie co i jak najlepiej zrobić z instalacja, gdzie uciac, co na ktora stronę wrzucic, co z instalacja pod maską.
    Prosiłbym bardziej doświadczonych kolegów o pomoc.Najlepiej opisane na zdjęciach :)
    Zdjęcia :
    [​IMG]
    [​IMG]

    jak ktoś rzeczowo pomoze, i byłby w okolicach Wałbrzycha lub Wrocławia, to z przyjemnością się odwdzięcze skrzyneczką dobrego piwa.! ;)
  2. Majster Złota rączka

    Rejestracja:
    20-07 12
    Liczba postów:
    666
    Miejscowość:
    Internet
  3. G4WLAK

    G4WLAK Uczestnik

    Dołączył:
    5-11 11
    Postów:
    498
    Docenione treści:
    17
  4. JARO

    JARO Zaufany warsztat

    Dołączył:
    29-05 09
    Postów:
    3 251
    Docenione treści:
    227
    Miasto:
    Wadowice
    Adres strony:
    jak chcesz to zrobic dobrze i sie nie urobic to zadzwon do mnie
    to ci wytlumacze co jak ,gdzie , i kiedy
    bo za duzo by tu pisać
  5. remik

    remik Początkujący

    Dołączył:
    18-10 12
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    1
    G4WLAK, tak przeczytałem,z listy korzystałem jak kupowałem przekładke, ale mam pare niejasności...

    JARO, odezwę się w piątek, jutro mam drugą pracę i wątpie, zebym skonczył o rozsądnej porze.
    Pozdrawiam i dziękuję za wsparcie.!
  6. mazurek

    mazurek Gość

    Dołączył:
    4-11 12
    Postów:
    666
    Docenione treści:
    36
    Miasto:
    Wąsosz
    Adres strony:
    Jak będę wstanie w niedzielę (w sobotę mam urodziny)wkleję ci fotki z przekładki takiej audi z opisem jak to zrobić i się nie narobić.pozdrawiam
  7. mazurek

    mazurek Gość

    Dołączył:
    4-11 12
    Postów:
    666
    Docenione treści:
    36
    Miasto:
    Wąsosz
    Adres strony:
    Z wklejeniem tych fotek mam problem bo po zalogowaniu strona otwiera się 15 minut,może uda mi się wkleić kilka fotek w innym czasie bo teraz to bym musiał robić to całą noc.
    Przekładkę warto zacząć od zabezpieczenia przednich błotników,wiele samochodów jakie do mnie przyjeżdża do poprawki po nieudolnych poprawkach ma strasznie porysowane błotniki.Następnym krokiem jest sprawdzenie wszystkiego pod kątem prawidłowego działania,oszczędzi nam to po przekładce niepewności czy coś poszło nie tak,czy usterka była wcześniej stwierdzona.
    Kolejny etap to odciągnięcie czynnika klimatyzacji,płynu chłodniczego ze zbiorniczka i płynu hamulcowego,jednocześnie otwieramy sobie klapę bagażnika gdzie będziemy mogli włożyć takie rzeczy jak radio kierownica czy inne wykręcone elementy które potem będą montowane i odłączamy akumulator.
    Teraz zabieramy się do wnętrza,na początek warto wymontować fotele i tylną kanapę,schowki kierowcy i pasażera,plastyki na słupkach przednich,potem tunel środkowy i konsolę,warto wymontować czujnik nasłonecznienia żeby nie urwać kabli,znajduje się on na samym środku konsoli,zdejmujemy wzmocnienie pod konsolą razem z nagrzewnicą lub samo wzmocnienie jak komu wygodniej,zanim jednak wyjmiemy nagrzewnicę trzeba odłączyć przewody klimatyzacji i ogrzewania,odkręcamy serwo i pedały.
    W tym momencie możemy zacząć prace nad kabelkami,wygłuszenie ściany i dywan angielski nie będzie nam przeszkadzał,będzie pełnił rolę ochronną,potem można wywalić go ze ścinkami i kawałkami taśm.Wywalamy to po przerobieniu wiązki.
    Zaczynamy od odwinięcia głównej wiązki z izolacji,zostawiamy wszystkie ,,odnogi'' i rozgałęzienia,z rozplątanej wiązki przeciągamy z lewej na prawą stronę kostkę brązową od wentylatora nagrzewnicy i kostkę od schowka pasażera kable są na tyle długie że z powodzeniem wystarczą.
    Skupiamy się na przedłużeniu wiązki idącej do prawych drzwi,pod prawe nadkole i wiązki idącej na prawym progu,musimy te kable przedłużyć na całą szerokość auta,tak żeby można było wszystko przenieść na lewą stronę,wiązka z lewej strony nie wymaga przeróbek.
    Pamiętamy że układ ABS i ESP nie wymaga przeróbek więc wszystkie kostki idące do czujników zostają na swoim miejscu podobnie jak system AIR BAG.
    Przerobienie instalacji jest najtrudniejszym elementem przekładki dla niewprawionych śmiałków,jednak auta zbudowali ludzie i dla ludzi.
    Kiedy wiązka jest już przedłużona można ją wstępnie splątać,można w tym celu użyć zwykłej taśmy owijając wiązkę co kilka centymetrów.
    Wymontowujemy dywan i wygłuszenie,metalowy wspornik pod lewą stopę,montujemy dywan dawcy i wygłuszenie,podporę metalową stopy i zamieniamy uchwyty wzmocnienia pod konsolą,wstawiamy nagrzewnicę i mocujemy czarny uchwyt z czerwonym grubszymi kablami do karoserii
    Kable czerwone idące do uchwytu przykręcanego do karoserii po lewej stronie warto skrócić będą zajmowały mniej miejsca.
    Przekładamy zaślepki w ścianie,następnie montujemy prowizorycznie wzmocnienie żeby ułożyć odpowiednio kable i moduły w taki sam sposób jak to było w angliku tylko w lustrzanym odbiciu.Kiedy mamy pewność że wszystko jest na swoim miejscu owijamy całą wiązkę izolacją szmacianą.
    Mocujemy nagrzewnicę razem z instalacją elektryczną na niej i mocujemy wzmocnienie pod konsolą,wszystko solidnie skręcamy,potem pedały najlepiej z serwem i następnie kolumnę kierowniczą.
    Możemy teraz zająć się maglownicą,jednak to można zrobić w każdym momencie na początku w trakcie lub na końcu,należy odkręcić od kielichów śruby macpersonów i odkręcić drążki kierownicze od zwrotnic,naciskając na zwrotnicę odciągamy je na zewnątrz inaczej nie wyjmiemy magla,musimy je odciągnąć po obu stronach ,odkręcić przewody wspomagania od pompy i zbiorniczka(lub chłodnicy płynu wspomagania)następnie odkręcamy jako pierwszą dolną srubę mocującą magiel,potem odkręcamy górne i wyjmujemy magiel w stronę kierowcy razem z przewodami,jeśli jest serwotronik trzeba jeszcze wypiąć kostkę z czujnika w głowicy magla.
    Montujemy maglownicę dawcy razem z przewodami od strony kierowcy,łapiemy sobie górne śruby potem przykręcamy dolną do oporu żeby nie wracać do tego i następnie dokręcamy śruby na górze.Podłączamy przewody wspomagania,montujemy przelotkę przez ścianę i przykręcamy krzyżak kolumny kierowniczej,Pamiętajmy że trzeba uważać na czujnik kąta skrętu,nie można go przestawić bo wtedy można uszkodzić taśmę i będzie problem,najlepiej ustawić koła na wprost przed zamontowaniem krzyżaka.
    Następnym krokiem może być zamontowanie obudowy filtra kabinowego,podłączenie przewodów klimatyzacji i ogrzewania,potem mechanizm wycieraczek razem z puszką komputera.Kable od wiązki silnika można;wymienić,skrócić lub oskubać z pianki i owinąć izolacja,podpinamy wszystko i wracamy do srodka.
    Zalecam sprawdzenie działania wszystkiego zanim założysz konsolę,trzeba wszystko podłączyć,nalać płynu do wspomagania i podłączyć akumulator,kluczyk lepiej żeby był wyjęty ze stacyjki,uruchamiamy auto na kilka sekund i dolewamy płyn do wspomagania zanim padnie pompa.Sprawdzamy czy wszystko działa(drzwi jeszcze nie ruszone dalej po angielsku muszą działać szyby zamki itp.)
    Jeśli wszystko jest ok na liczniku może świecić się jedynie kontrolka AIR BAG i ESP.Jeśli masz możliwość podłączenia kompa warto to zrobić,w elektronice hamulców powinien być błąd czujnika kąta skrętu typu błędne nastawy,adaptacja,błąd ten zniknie po przejechaniu kilku metrów,a kontrolka zgaśnie.
    Jeśli wszystko działa można montować konsolę i schowki,odpowietrzyć sprzęgło i hamulce,dolać płynu do chłodnicy i wtedy można zabierać się za drzwi,Wymienić musimy zamki,klamki,lusterko prawe co najmniej,sterowniki szyb i zamienić miejscami instalacje drzwi,potem sprawdzamy działanie i montujemy tapicerki dawcy. Teraz to już tylko sama przyjemność ,ustawiamy zbieżność,ustawiamy kierownicę i montujemy poduszkę kierowcy,kasujemy błędy i kodujemy moduł komfortu żeby wskazania na liczniku były prawidłowe,napełniamy klimatyzację a potem możemy otworzyć chłodnego Lecha.
    Jak będie dana mi taka możliwość wkleję fotki które specjalnie do tego opisu przygotowałem.
    Powodzenia
  8. JARO

    JARO Zaufany warsztat

    Dołączył:
    29-05 09
    Postów:
    3 251
    Docenione treści:
    227
    Miasto:
    Wadowice
    Adres strony:
    tak apropo
    przed zalozeniem nagrzewnicy
    zalóz belke ,kly i przykrec deske
    i ustawsobie ja do jeszcze nie zdietych boczkow drzwi
    bo raczej potem bedziesz mial wielki zong
  9. mazurek

    mazurek Gość

    Dołączył:
    4-11 12
    Postów:
    666
    Docenione treści:
    36
    Miasto:
    Wąsosz
    Adres strony:
    Bez problemu ustawisz deskę po zamontowaniu ale twój sposób jest łatwiejszy dla kogoś kto ma małe doświadczenie,
  10. remik

    remik Początkujący

    Dołączył:
    18-10 12
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    1
    ok, dziękuje Panowie za rzeczowe porady!
    naprawde duzo pomogliście :)
    przekładka dobiegła konca, w sumie 13 dni, kiedy się tylko dało.
    miałem pare problemów, bo np. obudowa komputera rozniła się, ale przespawałem potrzebne mi uchwyty w srodku i jakoś dałem rade ;)

    W sumie zostało mi jeszcze wkleić przednią szybę,ale to już w tygodniu ;)
    Zdjęcia na początku robiłem, pozniej mi było juz trudniej w ferworze walki z autem:p
    Przed swiętami będę we Wrocławiu to z przyjemnością do Pana Mazurka przyjade z obiecaną skrzynką.;)
    Pozdrawiam!
  11. pinol282

    pinol282 Początkujący

    Dołączył:
    17-03 11
    Postów:
    1
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    torun
    Witam, jestem w trakcie przekładki takiej audi. Moją prace opieram na podstawie tego artykułu, posiadam tylko jeden problem: co zrobić ze skrzynką bezpieczników? angielska jest inna od europejskiej, ciąć i lutować? czy da się to przepinować, jeżeli tak w jaki sposób?
  12. mazurek

    mazurek Gość

    Dołączył:
    4-11 12
    Postów:
    666
    Docenione treści:
    36
    Miasto:
    Wąsosz
    Adres strony:
    Postaram się jutro wkleić fotki,jeśli mi się tu nie uda,podam link do strony ze zdjęciami.
    Można nieco zmodyfikować tą puszkę i to radzę zrobić,można pszepinować puszkę ale to rodzi pewne zagrożenia,możesz pomylić kable i możesz uszkodzić styki co spowoduje ze bezpieczniki będą się nagrzewać i gniazdo się wypali
  13. GTD_RFD

    GTD_RFD Początkujący

    Dołączył:
    2-03 11
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Sokołów
    Czy wtyczki do napinaczy pasów także trzeba zamieniać stronami?
  14. holipa

    holipa Uczestnik

    Dołączył:
    12-07 12
    Postów:
    784
    Docenione treści:
    24
    Miasto:
    wioska :D
    a jaki widzisz sens takiego działania ?
  15. pawelek311

    pawelek311 Nowy

    Dołączył:
    27-03 13
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Cerkwica
    Witam panowie czy ktos by mógł wstawic jakis opis przekładki małysza b6 ,głównie chodzi mi o instalację elektryczną dzie ki pozdr
  16. remik

    remik Początkujący

    Dołączył:
    18-10 12
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    1
    Kolego wszystko masz opisane w tym wątku przez pana Mazurka.
    Ze swojej strony pozwole sobie tylko zrobić faq na temat przerabiania lamp lhd na rhd do małyszki i wstawie tutaj.
    pozdro ;)
    mazurek lubi to.
  17. pawelek311

    pawelek311 Nowy

    Dołączył:
    27-03 13
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Cerkwica
    ok dzieki bardzo pozdr
  18. mazurek

    mazurek Gość

    Dołączył:
    4-11 12
    Postów:
    666
    Docenione treści:
    36
    Miasto:
    Wąsosz
    Adres strony:
    Nie pana,na forum nie ma panów.w razie czego pytaj chętnie pomogę.
  19. pawelek311

    pawelek311 Nowy

    Dołączył:
    27-03 13
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Cerkwica
    kolego mam pytanie co radzisz przedłuzyc instalacje ,czy szukac europe
  20. JARO

    JARO Zaufany warsztat

    Dołączył:
    29-05 09
    Postów:
    3 251
    Docenione treści:
    227
    Miasto:
    Wadowice
    Adres strony:
    przerobic
    ciezko ci bedzie znalesc identyczna EU
  21. pawelek311

    pawelek311 Nowy

    Dołączył:
    27-03 13
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Cerkwica
    Właśnie tak mi się wydaje ze musi byc identyczna kolega mi kiedys powiedział ,dzieki za informacje
  22. Majster Złota rączka

    Rejestracja:
    20-07 12
    Liczba postów:
    666
    Miejscowość:
    Internet

Poleć tę stronę

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. wymiana nagrzewnicy audi a4 b6

    ,
  2. bezpieczniki audi a4 b6 gdzie sa

    ,
  3. audi a4 b6 bezpieczniki gdzie są

    ,
  4. moduł komfortu audi a4 b7,
  5. gdzie znajduje się moduł komfortu Audi A4 b6,
  6. Odpowietrzanie sprzęgła audi a4 b6,
  7. rozpiska pinow lampy przedniej audi a4 b6,
  8. sterowniki szyb audi a4 gdzie sie znajduja,
  9. jak ulozyc instalacje audi a4 b6,
  10. gdzie jest sterownik świateł audi a4 b6,
  11. yhs-ddc_bd,
  12. filtr klimatyzacji gdzie jest a4 b6,
  13. audi a4b6 Długie ,
  14. wymiana nagrzewnicy audi b7,
  15. gdzie sa bezpieczniki w a4 od wentylatora,
  16. schemat swiatel audi a4 b7,
  17. demontaż komputera audi a4b6,
  18. skrzynka elektryczna audi a4 b6 1 9,
  19. jak wyjąć sterownik abs audi a4 b5,
  20. wiązka przewodow klimatyzacji audi a4 b5