1. Witamy na Forum Anglików!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

A4 B8 spis części, opis, ew. problemy przy przekladce

Dyskusja w 'AUDI' rozpoczęta przez użytkownika Mati1221, 27-05 19.

  1. Mati1221

    Mati1221 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    27-05 19
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódź
    Witam,
    Kupiłem Audi A4 b8 w angolu i poważnie zastanawiam się nad przekładka, która chciałbym zrobić sam. Problemem jest to, że jeszcze żadnej przekładki nie robiłem i chciałbym się pierw przygotować dość dobrze teoretycznie a na pewno taki temat nie tylko mnie się przyda.
    Przewertowałem forum w poszukiwaniu listy części, ale nic nie udało mi się znaleźć więc jeśli ktoś ma taką wiedzę i chce się nią podzielić to byłbym bardzo wdzięczny. Kolejną sprawą jest jakiś krótki opis, z czym mogą być największe problemy i na co trzeba zwrócić więcej uwagi.
    Z góry dzięki za odpowiedź
     
  2. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  3. czapliniak

    czapliniak Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-02 13
    Postów:
    953
    Docenione treści:
    99
    Miasto:
    Działdowo
    Wybrałeś sobie zbyt trudne auto jak na pierwszy raz.
    Tyle w temacie
     
  4. fazi123

    fazi123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-11 10
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    k-ce
    Zaczynam od przodu pojazdu

    1. Lampy rozklejasz , zmiana przesłon na EU , klej butylowy- żaden problem ( przynajmniej u mnie z bixenonem skrętnym)

    2. Zamek maski kpl lub linka EU kompletna 2 częściowa i uchwyt do kabiny

    3. Przekładnia kierownicza kompletna z drążkiem kierowniczym i wężami musisz wiedzieć czy servotronik czy zwykła ( wlepa i kody bagażnik)

    4. Przewody hamulcowe sztywne od abs do pompy hamulcowej

    5. Przewód Klimy od złączki do wymiennika ( sama złączka plus oringi - serwis 100 zł)

    6. Podszybie kompletne plastikowe Eu

    7. Chwyt powietrza , obudowa komputera kpl

    8. Sinik wycieraczek Eu plus ramiona

    9. Przewód od pompy sprzegła do wysprzęglika

    10. Przewód Serwa hamulcowego

    11. Rozwiercona kompletna ściana grodziowa

    12. Wyciszenie ściany

    13. Kompletne pedały Eu

    14. Kompletny stelaż deski z nagrzewnicą i wentylatorem itp.

    15. Deska rozdzielcza z dekorem , kratki nawiewów , schowek ( uwaga na wyposażenie Albo dla zmieniarki lub duży , z wyłączni kek airbag, itp

    16. Radio wystarczy sam panel Eu i się zmienia

    17. Klimatronik zależy czy 2 czy 3 strefy i też misi być od nich pasująca nagrzewnica z silniczkami klap

    18. Obudowa licznika ,

    19. Osłony progów

    20. Dywan kpl

    21. Tapicerka przód kpl do drzwi

    22. Zamki drzwi Eu włącznie z mocowaniem klamki kierowcy

    23. Instalacja drzwi zostaje przekładasz lewo na prawo

    24. Klamki drzwi z zamkiem na kluczyk kierowcy przekładasz

    25. Lusterka wersja Eu uwaga na liczbę przewodów

    26. niektórzy biorą fotele przód - tego nie jestem pewny


    co do przekładki - kupa czasu , miejsca i wizyty na forum a4 gdzie jest dużo opisów jak rozebrać poszczególne elementy wnętrza ,
    cena przekładki kompletnej na wypasie od 4500 - do 6500
    trzeba zwracać uwagę na wyposażenie bo wiele elementów jest innych lub brakuje potem czegoś
    najlepiej od jednego auta i rozbierane z głową


    na razie tyle mogę pomóc
    reszta jak ukończę swoją a4
     
    rys00 lubi to.
  5. Mati1221

    Mati1221 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    27-05 19
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódź
    Wielkie dzięki za takie rozwinięcie tematu. :) troszkę rozjaśniles mi sprawę i faktycznie wychodzi, że może być to sporo roboty. Orientujesz się ile może potrwać taka przekładka mając kilka godzin dziennie (oczywiście mniej więcej) ? Jakieś doświadczenie z samochodami mam, nie jestem the beściak, ale od paru lat grzebie przy autach.
     
  6. fazi123

    fazi123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-11 10
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    k-ce
    oj długo .
    ja robię po 3 -4 godziny dziennie nie zawsze i trwa już ponad miesiąc
    najwięcej będzie zabawy w instalację elektryczną chyba ze kupisz idealnie taką jak masz u siebie i przełożysz od eu .
    Schodzi kupę czasu , zdejmiesz plasticzek , trzeba go owinąć w folię aby go nie poniszczyć ,
    Ja śrubki pcham do torebek strunowych troszkę łatwiej potem odnaleźć
    nic na siłę . Człowiek składał i da się bez uszkodzenia rozłożyć
    dodatkowe koszty to :
    1. płyn chłodnica , wspomaganie, hamulce
    2. spinki tapicerki przód
    3.masa uszczelniająca 3 tuby
    4.dobre wiertło do zgrzewów - popularny serwis aukcyjny - 280 zł
    5. podkład epoksydowy
    6.lakier w kolor do ściany grodziowej

    ja kupowałem oringi nowe do klimy , wspomagania aby potem mieć luz
     
  7. Mati1221

    Mati1221 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    27-05 19
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódź
    Racja, jak brać się za taką robotę, to trzeba zrobić to dokładnie, żeby potem miło było spojrzeć, plastiki nie grały i auto nie wariowało:) . Właśnie chyba najbardziej boję się przekładania tej instalacji na drugą stronę. Z tym mam najmniej doświadczenia. Zadam takie śmiałe pytania. Czy w razie jeśli wziąłbym się za tą robotę i pojawiły by się Mniejsze lub większe schody mógłbym liczyć na Twoja pomoc? Widzę, że w miarę ogarniasz temat. Oczywiscie dogadalibysmy się jakoś. Aa i takbrozmyslam nad przerobieniem reflektorów. Czy mógłbyś troszkę bardziej rozwinąć ten temat?
     
  8. fazi123

    fazi123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-11 10
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    k-ce
    nie ma prostej recepty na instalacje elektryczną
    jest to auto pełne elektroniki
    co do lamp po pierwsze jakie masz
    ksenon , bixenon, skrętne czy zwykłe
     
  9. sawik

    sawik Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-04 09
    Postów:
    681
    Docenione treści:
    21
    Miasto:
    pabianice
    Ciekawy temat hehe gotowy przepis na katastrofę :) jak już polegniecie to dobry warsztat poskleja wam te auta
     
  10. Mati1221

    Mati1221 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    27-05 19
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódź
    Niestety zwykłe, a kolega sawik czemu tak czarno to widzi? Trochę wiary w ludzi! Od nowa auta konstruować nie trzeba :)
     
  11. fazi123

    fazi123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-11 10
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    k-ce
    To proszę podać przepis aby katastrofy uniknąć. Wszelkie uwagi w temacie mile widziane.
     
  12. sawik

    sawik Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-04 09
    Postów:
    681
    Docenione treści:
    21
    Miasto:
    pabianice
    Trzeba mieć wiedzę,doświadczenie, schematy i dobry interfejs. To na początek. Jako pierwsze to się robi golfa 4 a nie b8. Bo w b8 jak tylko wyjmiesz dywan i deskę to już będziesz wiedział że to nie był dobry pomysł a poprawka zawsze się zacznie od wymiany instalacji. Tylko że wtedy zamiast 4k kosztowac to będzie 10k
     
    czapliniak lubi to.
  13. qplanetq

    qplanetq Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-11 09
    Postów:
    414
    Docenione treści:
    18
    Miasto:
    Szczecinek
    Adres strony:
    Miałem kiedyś do poprawki a4 b6 cabrio po zwykłym mechaniorze. ... Instalacja była tak zrobiona ze nie dało się wsadzić konsoli Walczcie :)
     
  14. MateuszM

    MateuszM Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    9-07 18
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Tak to jest jak się chce zaoszczedzic :) później wyda dwa razy tyle co by zapłacił za profesjonalną robote :)

    Nie liczyłbym także na przepis bo takiego niema, nie umiesz, nie znasz się to zwyczajnie daj sobie spokój bo ja jak bym miał poprawiać taka a5 czy A4 b8 to cena roboty x2
     
  15. Hades500

    Hades500 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-05 18
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kielce
    Cześć panowie mam zamiar przełożyć taką a4 B8 powiem szczerze że mi się nie uśmiecha ale brat nalega bo się napalił... Przerobiłem już Vectrce C i Audi A6 C5. Myślę że to łyknę ale jak zawsze jest parę rzeczy które nie do końca się wie, mianowicie....
    Czy instalacja w drzwiach zostaje na swoim miejscu i tylko zakładam nowe zamki europejskie...? Potem kodowanie sterownika drzwi żeby fis dobrze wyświetlał? No i brzęczyk niezgaszonych świateł.

    Rozumiem że trzeba pinować kostki od klimatronika tzn. nagrzewnicy... i zapodać nowy sterownik klimatronika?
     
    Ostatnio edytowano: 11-06 19
  16. fazi123

    fazi123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-11 10
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    k-ce
    Instalacja drzwi zmiana z lewej na prawą łącznie z modułami. Zamki maja inne kostki
    Klamki zostają tylko przekładasz wkładkę
    Panel radia zmiana na eu
    Panel klimy można przełożyć środek do nowej Eu obudowy
     
  17. sawik

    sawik Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-04 09
    Postów:
    681
    Docenione treści:
    21
    Miasto:
    pabianice
    No trochę przepaść hehe c5 a b8
     
  18. Hades500

    Hades500 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-05 18
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kielce
    Czyli jak przełożę całe wiązki drzwi i założę europejskie zamki to kostki będą pasowały ale piny trzeba zmieniać?
    Informacja o otwartych drzwiach trzeba przekodować?
    A gdy zostawię angielski sterownik klimy to będzie to działało dobrze bo w A6 miałem coś takiego że lewa strona odpowiadała za prawą a prawa za lewą...
     
  19. Tomek1234

    Tomek1234 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-07 19
    Postów:
    1
    Docenione treści:
    0
    Witam.
    Mam Audi A4 B8 rocznik 2013, chciałbym go przerejstrować do polski. Wiem, że muszę wymienić reflektory(ksenony), choć ostatnio znajomy powiedział mi, że można je przerobić. Dzwoniłem w kilka miejsc ale wszędzie mówią że trzeba wymienić bo w tym modelu reflektory są nierozbieralne. Jakby ktoś z Was miał wiedzę, jakieś doświadczenia z tym związane i mógłby mi pomóc byłbym wdzięczny. Pozdrawiam
     
  20. Majster Złota rączka

    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    666
    Miasto:
    Internet
  21. sawik

    sawik Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-04 09
    Postów:
    681
    Docenione treści:
    21
    Miasto:
    pabianice
    Są nierozbieralne ale da się je pociąć
     

Poleć tę stronę